NIP nie jest już potrzebny
NIP – Numer Identyfikacji Podatkowej – do tej pory niezbędny przy załatwianiu jakichkolwiek spraw w urzędzie skarbowym, od trzech dni przestał istnieć. 1 stycznia 2011 roku NIP wyszedł z użycia dla osób indywidualnych.
Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od początku 2011 roku w kontaktach z fiskusem osoby fizyczne nie będą musiały posługiwać się NIP-em. Urzędy skarbowe będą wydawały go wyłącznie tym osobom, ktore prowadzą własną działalność gospodarczą. Pozostali stracili obowiązek legitymowania się Numerem Identyfikacji Podatkowej.
Dla obywateli oznacza to mniejszą biurokrację. Teraz zamiast zapamiętywania dodatkowego numeru wymaganego wyłącznie w urzędach będą mogli posługiwać się tylko numerem PESEL. Administracja zapewnia, że dla urzędów wyeliminowanie numerów NIP także nie sprawi większych problemów.